قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

وعده های فراموش شده در تجارت

محمد رحیمی | دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۳۰ ب.ظ

تجارت ترجیحی به عنوان یک سیاست تجاری از دوسال گذشته در دولت پیگیری می شود و در همین راستا دی ماه سال گذشته ایران و ترکیه برای برقراری تعرفه ترجیحی توافق کردند.

در این توافق 140 قلم کالای ایرانی و 125 قلم کالای ترک که مشمول کاهش تعرفه و تخفیف شدند که فهرست کالاهای ایرانی اغلب کشاورزی و محصولات غذایی و فهرست کالاهای ترک اغلب صنعتی بودند که در این موضوع  مورد انتقادات داخلی قرار گرفت این انتقادات ادامه یافت تا اینکه افخمی راد در خرداد 94 از بازنگری در اقلام تعرفه ترجیحی با ترکیه خبر داد و گفت که دو طرف هر سه ماه یکبار می توانند در اقلام فهرست خود تجدید نظر کنند اما از این موضوع تا کنون خبری نشده است تنها رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آبان ماه وعده داد که 15 تا 25 قلم کالا به فهرست هر دو کشور بعد از مذاکرات ، با ترکیه اضاف شود که از این موضوع هم خبری نیست.

حالا باید دید آیا وعده تجدید نظر در اقلام تعرفه ترجیحی با ترکیه پس از گذشت یک سال عملی می شود یا خیر.!!!ضمن آنکه تجربه این نوع توافق با ترکیه باید در توافق با دیگر کشورها مدنظر قرار بگیرد و به گونه ای عمل نشود که تولید کنندگان از کاهش تعرفه ها متضرر شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی