قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

اسلام و سوسیالیسم

محمد رحیمی | جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ب.ظ

سوسیالیسم می گوید : مالکیت را از بین ببر تا (( من )) ها تبدیل به (( ما )) شوند اما اسلام نمی گوید مالکیت را از بین ببر بلکه می گوید انسان را بساز ، انسان را خوب تربیت کن.

یکی از شرایط انسان کامل این است که ((من)) باید تبدیل به ((ما)) شود اما کسی خیال کند به صرف اینکه  من انسان تبدبل به ما شد ، انسان کامل شده است، صحیح نیست.

مکتب سوسیالیسم یک مکتب تک ارزشی است پس تنها یک چیز را ارزش انسانی دانستن درست نیست.

همانند داستان زیر:

داستان روباه و شتر:

وقتی که روباه و شتر تصمیم می گیرند که من ها تبدیل به ما شوند مانند: بچه من تبدیل شود به بچه ما

روباه چندروزی شکاری پیدا نکرد و به اصطلاح روده کوچکش داشت روده بزرگش را از گرسنگی می خورد،چشمش به کرّه شتر افتاد.

او را به گوشه ای برد و شکمی از عزا درآورد، شتر که برگشت سراغ بچه اش را گرفت روباه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: نمی دانم.

شتر به دنبال بچه اش بود که لاشه اش را دید  بی تاب گفت: چه کسی با بچه من چنین کرده است؟

تا شتر گفت بچه من ، روباه گفت: تو هنوز تربیت نشده ای که می گویی(( بچه من)) بگو ((بچه ما))

  • محمد رحیمی

تفاوت اسلام و سوسیالیسم

نظرات  (۱)

سلام لطفا در مورد تفاوت اسلام با مابقی مکتب ها هم مطلب یپبزارید ممنون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی