قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

دادستان عمومی تهران به اجبار اطلاعیه صادر می کند

محمد رحیمی | چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸ ب.ظ

بازخوانی پرونده حجاب در جمهوری اسلامی

قسمت ششم

این مجموعه که در چندین قسمت ارائه خواهد شد ، روایات تاریخی مستند در باب موضوع حجاب و قوانین آن در جمهوری اسلامی است که حاصل تلاش یک ماه نویسنده می باشد . مجدداً عرض می نمایم این مطالب، نوشتار شخص خود نویسنده نیست و فقط توسط وی از منابع مختلف گردآوری و مرتب شده است.

این پدیده که به دنبال تحرکات جنبش های فمینیستی در خارج کشور شروع شده است ، موجی از تحریک افکار عمومی را به دنبال دارد به گونه ای که برخوردهایی بین مردم و افراد بدحجاب صورت می گیرد.دامنه این برخوردها تا سال بعد ادامه می یابد  و بالاخره دادستان عمومی تهران را مجبور به صدور اطلاعیه ای می کند.در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

به تمام مسئولان در ادارات و سازمان های دولتی و شرکت ها و سایر واحدهای دولتی و خصوصی ، اماکن عمومی ازقبیل هتل ها؛مسافرخانه ها؛تالارها و باشگاه های برگزار کننده مجالس جشن عروسی ، غذاخوری ها و سایر اماکن عمومی اعلام و ابلاغ می دارد از تاریخ انتشار این اطلاعیه موظف هستند  از ورود بانوانی که رعایت حجاب و پوشش صحیح اسلامی را نمی کنند ، جلوگیری به عمل آورند.

در 11 آبان 1363 مجلس شورای اسلامی ایران قانون مجازات اسلامی را به تصویب می رساند.به موجب ماده102 این قانون هرکسی در معابر عمومی حجاب را رعایت نکند به 72 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

ادامه دارد....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی