قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

قلم ها آرام نمی گیرند

باسلام از سایت ما بازدید کنید و نظرات خود را بیان کنید

حزب مشارکت و فتنه88

محمد رحیمی | پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۱۳ ب.ظ

جریان شناسی سیاسی احزاب در فتنه88

با خروج خاتمی از گردونه انتخابات در اسفند87 و جایگزینی موسوی،حزب مشارکت در تاریخ88/01/21 با صدور بیانیه تحلیلی،اوضاع کشور را در ابعاد فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی تاریک و بحران زده اعلام کرد و دولت مستقر را بی توجه به دموکراسی و مردم سالاری دانست و از موسوی خواست دوشعار"" معنویت،عدالت،آزادی"" و ""ایران برای همه ایرانیان"" را در دستور کار خود قرار دهد.

اعضاء این حزب با ایجاد سازمانی گلدکوئیستی به نام ""سازمان رای 88"" و تشکیل خانه های تیمی،نقش اساسی را در طراحی و سازماندهی حرکت های خیابانی به عهده داشت و خانه تیمی "" قیطریه"" محل اصلی این طراحی به شمار می رفت که اقدامات خود را برای روز شنبه در هر دو صورت شکست یا پیروزی پس از انتخابات در آن طراحی کرده بودند.

این حزب با دهن کجی به رای 40 میلیونی مردم و 24/5 میلیونی منتخب مردم،دولت را نامشروع دانست.اکثر اعضاء شاخه سیاسی حزب که بعدا مشخص شد{در کیفر خواست} به عنوان بازوی طراحی کودتای مخملین عمل کرده اند،دستگیر شدند.

سازمان رای از ابداعات حزب مشارکت بود که به صورت خوشه ای عمل می کرد.این سازمان که توسط میردامادی،دبیر حزب پیشنهاد و در شورای مرکزی حزب به تصویب رسید چند وظیفه اصلی و اساسی را برعهده داشته است؛از جمله:1- فراخوانی برای حضور در خیایان قبل از برگزاری انتخابات2- توزیع شبنامه ها و پیام ها 3- اطلاع رسانی برای حرکت های خیابانی بعد از برگزاری انتخابات4- فراخوانی جوانان در عصر روز انتخابات.

از رفتار انتخاباتی حزب مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و رفتار 11 ساله آن می توان نتیجه گرفت:1- تلاش برای جدایی دین از سیاست و حرکت به سمت حکومت سکولار 2- قداست زدایی ولایت فقیه و اعتبارزدایی از رهبری 3- بی اعتبار کردن بازوهای توانمند نظام 4- گسترش NGO ها با هدف کاهش قدرت حاکمیت 5- معرفی کردن متدینین با عنوان متحجر و بی اعتبار کردن آنان در افکار عمومی 6- به هم ریختن مرزهای نیروهای انقلاب با مخالفان و ملی مذهبی ها در قالب شعار "" ایران برای همه ایرانیان"" 7- کمرنگ کردن اسلامیت نظام و مخالفت با ورود حکومت به اجرای احکام اجتماعی اسلام.

لذا روز سه شنبه مورخ89/01/24 کمیسیون ماده احزاب اعلام کرد پرونده حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب جهت انحلال به دادگاه فرستاده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی